"ALVIINA" aka Heta, myös Viikarina tunnettu.
Täysmahonkinen (sekä runko että yläosa ja sisustus ovat mahonkia (jopa patjat :) ), uppoamarunkoinen matkavene.
Täysmahonkinen (sekä runko että yläosa ja sisustus ovat mahonkia (jopa patjat :) ), uppoamarunkoinen matkavene.
Heta on Raumalaisen Unto Laineen suunniteleman ristiinlaminoimalla tehdyn veneen "Venla" innoittamana teetetty Reinholmin veneveistämöllä Uudessakaupungissa 1978, eli nuori typykkä vielä.
Alkuperäisiin piirustuksiin erona on materiaalina käytetty mahonki sekä laudan verran korotusta laidassa ja hieman enemmän "sprongia" rungossa.
Vesille lasku 1978 Reinholmin veneveistämöllä |
Strategiset mitat
(kuten kaikissa XL kilpailuissa):
(kuten kaikissa XL kilpailuissa):
8,3 x 2,75 x 0,8 m
Suuri kiitos Veneen syntyhistoriasta ja näistä kuvista Harri Toivoselle, Hetan toiselle omistajalle, jonka isä on veneen teettänyt!
Suuri kiitos Veneen syntyhistoriasta ja näistä kuvista Harri Toivoselle, Hetan toiselle omistajalle, jonka isä on veneen teettänyt!
Moottorina Volvo-penta -MD17C, 35 hp meridiesel, jolla tämän "Rosien" pitäisi saavuttaa melkein 8 solmun matkavauhti (pidelkäähän kukkahatuistanne kiinni!).
Tämä meriläismallia leveämpi malli näkyy parhaiten sisätiloissa, joissa on avaruutta varsinkin sivusuunnassa
Ovelta |
Kuljettajan penkiltä kuvattuna |
sekä korkea ajohytti, joka antaa mahdollisuuden kävellä suorassa jopa 180 cm tolpan. Veneeseen on rakennettu makuupaikat viidelle; kolme keulaan ja kaksi ajohytin puolelle laskettavan pöydän ja jatkettavan moottorisuojan päällä. Allas, hella, jääkaappi ja hyyskä. Eli kaikki peruskaravaanarin vermeet. Tämä vaan on tuskaisempi parkata Rukalle helmikuussa...
Etukajuutasta perään päin |
Perässä on kivasti pehmustettua tilaa elbailla ulkotiloissa |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti