Ihan ensimmäiseksi viskasin veneestä kaiken ylimääräisen rojun kankaalle, kuskasin kaikki irtonaisena olevat listat ja muut puuosat saunan vinttiin (ainut paikka, jossa riittävästi pituutta eikä siellä kukaan koskaan käy, eli listat saavat olla rauhassa). Sisätilojen imurointi, pölyjen pyyhintä ja viimein tilaisuus istahtaa parille Originaalille ja katsomaan pikkasen hitaammilla silmillä, että mihin sitä tuli rahansa upotettua.
Voi pieru...
Voi pieru..
Äsh, ei kait tämä niiin paha ehkä olekaan. Ei vain muistella kesää 2013 veneilykesänä meidän perheessä...
Valmista tuli - liimattu ja hiottu soiro |
Levensin naarmua vielä hieman tehden siitä V-pohjaisen ja tasaisen. Pieni pala mahonkia sai vastaavan kuvion (toki vastakappaleena). Kakskomponenttiepoksia ja pala kiinni koloon. Pari päivää vierähti jossain muualla, mutta takaisin tultua talttasin, höyläsin ja hioin ylimääräisen pois ja voila; karseen näköinen, mutta eipähän vuoda. Ja sitäpaitsi se pitää muutenkin maalata...
Snorkkelin paikka? |
Fiksattu kohta.. |
Ruokakomerosta jyrsitty paikkapala |
Samanlaista intoa "korjata" löytyy myös keulakajuutan katosta. Molemmat kulmat on olleet pehmeitä, niinpä ne on tietenkin pitänyt vasaroida paskaks. Ilmeisesti ajatuksella: "keksitään korjaustapa seuraavan kerran".
Samaan tyyliin ympäri venettä on revitty hytin ulkolistaa, hiottu hytin ulkoseinää yhdestä kohtaa, revitty sisäkatossa ollutta pehmustetta/eristettä joistain kohdin, revitty tuulilasin alta mahonkilevyä osittain, eli jokapuolella venettä on pieniä yksittäisiä projekteja, jotka kaikki on nyt sitten tehtävä kerralla, jottei näyttäisi siltä, että konnunsuo on laskettu vesille.
Ajatus karkasi..siis se kajuutan katto. Paarpuurin puolella oli n.10x10cm paikka aivan kärjessä, tuettuna ainoastaan takakulmastaan (Ho Lee Wuk!), aivan täysin ei paikan ajatus minulle auennut.
Toiselta puolen suunnilleen samankokoinen pala oli vain murskattu pois (ihan hirveessä pöhnässä ei veneen korjailua kannattaisi tehdä, tulee näemmä näitä I AM SPARTA! fiiliksiä, jolloin saattaa tuhota enemmänkuin seuraavana aamuna haluaa korjata).
Ensin ajattelin, että kajuutan katosta pitää ottaa ja vaihtaa reilusti yli puolet, jotta saa yhtenäisen ja tukevan. Koko kattoa en halua vaihtaa, kun tuppaa menemään tuon ajohytin alle aika pitkälle... eikä koko hytin purku tämän projektin osalta ole suunnitelmissa IKINÄ!
No hopsankeikkaa ja koulutuksesta on hyötyä, pakkohan tästä on päästä helpommallakin...
Reunoilta 12cm leveät soirot veke kolmen kattokaaren matkalta |
Uuden palan sovittelua |
Hyvä tuli ja itseluottamus siirtyi seuraavaan kenttään - mitä sitä ei muka tutainssi osaisi!!!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti